Zintegrowany System Kwalifikacji

Dowiedz się czym jest ZSK i jak z niego korzystać

Czym jest ZSK –

Zintegrowany System Kwalifikacji?

ZSK, czyli Zintegrowany System Kwalifikacji, opisuje, porządkuje i zbiera różne kwalifikacje w jednym, powszechnie dostępnym rejestrze – Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji. ZSK określa także zasady i standardy potwierdzania funkcjonujących w nim kwalifikacji, co gwarantuje wysoką jakość certyfikatów zawodowych wydawanych w ramach systemu.

Podstawy prawne:

ZSK, czyli Zintegrowany System Kwalifikacji, opisuje, porządkuje i zbiera różne kwalifikacje w jednym, powszechnie dostępnym rejestrze – Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji. ZSK określa także zasady i standardy potwierdzania funkcjonujących w nim kwalifikacji, co gwarantuje wysoką jakość certyfikatów zawodowych wydawanych w ramach systemu.

KWALIFIKACJE RYNKOWE

Czym jest kwalifikacja rynkowa?

To wiedza teoretyczna i umiejętności praktyczne z określonego zakresu, które zostały sprawdzone i potwierdzone przez uprawnioną instytucję.

W Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (ZSK) nazywa się je efektami uczenia się. 

Efekty uczenia się to wiedza, umiejętności oraz kompetencje społeczne – czyli to, co człowiek wie i rozumie, umie zrobić, a także to, do jakich zobowiązań jest przygotowany – bez względu na sposób, w jaki się tego nauczył.

Kwalifikacje rynkowe nie mają umocowania w odrębnych przepisach prawa, tworzone są przez różne środowiska (organizacje społeczne, zrzeszenia, korporacje i inne podmioty) na podstawie zgromadzonych przez nie doświadczeń. Określenie „rynkowe” oznacza w tym przypadku, że kwalifikacje te powstały i funkcjonują na „wolnym rynku” kwalifikacji. Kwalifikację rynkową może uzyskiwać każdy, kto spełni wymagania określone dla danej kwalifikacji. Wymagania te znajdują się w tzw. opisie kwalifikacji.

Kwalifikacje rynkowe – jak mówi nazwa – są odpowiedzią na potrzeby rynku. Każdy podmiot, który uzna, że dana kwalifikacja jest potrzebna – może ją zgłosić do ZSK. Każda osoba może uzyskać certyfikat, który potwierdza to, co wiesz i potrafisz robić – nawet jeśli NIE masz wykształcenia w tym kierunku.

„Kwalifikacje rynkowe – kwalifikacje nieuregulowane przepisami prawa, których nadawanie odbywa się na zasadzie swobody działalności gospodarczej.” (art. 2, pkt 22)

Zapoznaj się dokładnie z opisem interesującej Cię kwalifikacji – znajdziesz w nim najważniejsze informacje, takie jak:

  • charakterystykę kwalifikacji,

  • wymagania wstępne, jakie musisz spełnić, aby wziąć udział w walidacji,

  • listę efektów uczenia się i kryteriów ich weryfikacji – czyli co musisz wiedzieć i umieć, by uzyskać certyfikat

Źródło: https://kwalifikacje.gov.pl/k

Nazwa jednostki certyfikującej:

AGAT CENTRUM ROZWOJU KOMPETENCJI KONRAD FÓRMAŃSKI

Uczestnik po ukończeniu szkolenia otrzymuje certyfikat zaświadczający na mocy innych przepisów prawa, tj. zgodnie z: Procedurą realizacji usług rozwojowych kończących się nabyciem kwalifikacji zawodowych na podstawie ustawy z dnia 22 grudnia 2015r. o Zintegrowanych Systemie Kwalifikacji (Dz.U. 2016, poz.64).; Raport Referencyjny „Odniesienie Polskiej Ramy Kwalifikacji na rzecz Uczenia się przez całe życie do europejskiej ramy kwalifikacyjnej”.; Interpretacje Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju w zakresie nabywania kompetencji i kwalifikacji; poświadczające uzyskanie kompetencji oraz certyfikat będący dowodem na uzyskanie danej kwalifikacji.

Procedura realizacji usług rozwojowych kończących się nabyciem kwalifikacji zawodowych

NASZE KWALIFIKACJE RYNKOWE:

NAZWA KWALIFIKACJI: Wykonywanie stylizacji paznokci metodą żelową, metodą hybrydową z wykorzystaniem zdobień

NAZWA JEDNOSTKI WALIDUJĄCEJ: AGAT CENTRUM ROZWOJU KOMPETENCJI KONRAD FÓRMAŃSKI

NAZWA DOKUMENTU POTWIERDZAJĄCEGO UZYSKANIE KWALIFIKACJI: Certyfikat potwierdzający uzyskanie kwalifikacji

OKRES WAŻNOŚCI CERTYFIKATU: Bezterminowy

SZCZEGÓŁOWY OPIS PROCESU WALIDACJI:

  • Wymagania dla egzaminatora – Wykształcenie kosmetyczne/kosmetologiczne, udokumentowane minimum dwuletnie doświadczenie w branży beauty
  • Wyposażenie sali / stanowiska egzaminacyjnego – Pomieszczenie wyposażone w jednoosobowe stanowiska egzaminacyjne zapewniające samodzielne wykonanie zadania egzaminacyjnego, spełniające wymagania wynikające z przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, przykładowa dokumentacja stanowiąca podstawę przeprowadzenia egzaminu praktycznego

LICZBA GODZIN USŁUGI SZKOLENIOWEJ:

  • Zalecana liczba godzin szkolenia kształtuje się na poziomie: 24h
  • Zalecna liczba godzin egzaminu kształtuje się na poziomie: 5h
  • Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych – 1h – 45min z uwzględnieniem przerw
  • Przerwy nie wliczają się do czasu trwania usługi

ZAKRES EFEKTÓW UCZENIA SIĘ DLA UZYSKANEJ KWALIFIKACJI:
UMIEJĘTNOŚCI

  • Przygotowuje stanowisko pracy zgodnie z wymaganiami dot. bezpieczeństwa i higieny pracy
  • Przygotowuje wyposażenie kufra zgodnie z zapotrzebowaniem
  • Przygotowuje klientkę do stylizacji paznokci z uwzględnieniem sterylizacji
  • Posługuje się w sposób prawidłowy akcesoriami do wykonywania stylizacji metodą żelową oraz hybrydową
  • Wykonuje samodzielnie profesjonalną stylizacje paznokci metodą żelową oraz hybrydową z wykorzystaniem różnorodnych zdobień od podstaw
  • Dostosowuje odpowiednie kosmetyki w oparciu o indywidualne preferencje klientki
  • Dostosowuje produkty do wykonywania efektu ombre pionowego/poziomego
  • Wykonuje zdobienia za pomocą mieszania ze sobą żeli/hybryd
  • Stosuje techniki stylizacji Knitt Art – zdobienia wypukłe 
  • Wykorzystuje pyłki i posypki w stylizacji paznokci
  • Stosuje w sposób prawidłowy umocowanie kryształów Swarovskiego
  • Wykonuje zdobienia geometryczne oraz z wykorzystaniem folii transferowej
  • Zabezpiecza w sposób prawidłowy trwałość zdobień
  • Przygotowuje płytki do zabiegu (opracowanie skórek, matowienie płytki)
  • Przedłuża paznokcie metodą żelową
  • Aplikuje bazy budujące i żele w celu wzmocnienia naturalnej płytki paznokcia
  • Aplikuje w sposób prawidłowy kolor oraz wykończa stylizacje topem

WIEDZA

  • Definiuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania usług z zakresu stylizacji paznokci
  • Definiuje dezynfekcje i sterylizacje narzędzi do wykonywania stylizacji paznokci
  • Charakteryzuje wskazania i przeciwwskazania do stylizacji paznokci metodą żelową i hybrydową
  • Definiuje narzędzia, akcesoria i produkty do stylizacji metodą hybrydową,
  • Charakteryzuje kształty paznokci naturalnych
  • Charakteryzuje metody i narzędzia wykorzystywane do wykonywania zdobień
  • Definiuje budowę paznokcia oraz jego schorzenia
  • Charakteryzuje budowę paznokcia przedłużonego
  • Kreuje podkładanie i docinanie szablonów
  • Definiuje produkty niezbędne do wykonania stylizacji, rodzaje żelu, formy do przedłużania, rodzaje frezów dostępnych na rynku stylizacji paznokci
  • Charakteryzuje schemat piłowania paznokcia zgodnie z oczekiwanym kształtem

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

  • Buduje relacje z klientami, realizuje jego potrzeby oraz jest pewniejszy w działaniu

RAMOWY PROGRAM USŁUGI SZKOLENIOWEJ

BLOK I

BLOK TEORETYCZNY

Warsztat pracy stylistki paznokci

  • Przygotowanie stanowiska
  • Wyposażenie kufra
  • Dezynfekcja i sterylizacja narzędzi
  • Przygotowanie klientki do stylizacji paznokci
  • Omówienie zasad BHP
  • Wskazania i przeciwwskazania do stylizacji metodą hybrydową
  • Omówienie narzędzi, akcesoriów i produktów do stylizacji metodą hybrydową
  • Charakterystyka kształtów paznokci naturalnych

BLOK PRAKTYCZNY

  • Pokaz wykonywania stylizacji paznokci metodą hybrydową
  • Przygotowanie stanowisk pracy do części praktycznej
  • Praca praktyczna – przećwiczenie poznanych podczas pokazu technik i metod

BLOK II

BLOK TEORETYCZNY

  • Budowa paznokcia oraz jego schorzenia
  • Budowa paznokcia przedłużonego
  • Podkładanie i docinanie szablonów
  • Przygotowanie płytki do zabiegu (opracowanie skórek, matowienie płytki)
  • Omówienie na czym polega przedłużanie paznokci za pomocą żelu
  • Produkty niezbędne do wykonania stylizacji, rodzaje żelu
  • Formy do przedłużania
  • Rodzaje frezów dostępnych na rynku stylizacji paznokci
  • Aplikacja baz budujących i żeli w celu wzmocnienia naturalnej płytki paznokcia,
  • Schemat piłowania paznokcia
  • Prawidłowa aplikacja koloru oraz wykończenie topem

BLOK PRAKTYCZNY

  • Pokaz wykonywania stylizacji paznokci metodą żelową
  • Przygotowanie stanowisk pracy do części praktycznej
  • Praca praktyczna – przećwiczenie poznanych podczas pokazu technik i metod

BLOK III

BLOK TEORETYCZNY

  • Omówienie tworzenia portfolio wykonanych stylizacji
  • Omówienie biznesu z uwzględnieniem świadczenia usług stylizacji paznokci w branży beauty
  • Jak poprawnie aplikować i używać zdobień?
  • Metody i rodzaje zdobień charakterystyka poszczególnych produktów

BLOK PRAKTYCZNY

  • Nauka mieszania ze sobą żeli/hybryd
  • Dobór produktów do wykonywania efektu ombre pionowe/poziome
  • Nauka techniki stylizacji Knitt Art – zdobienia wypukłe 
  • Wykorzystanie pyłków i posypek
  • Prawidłowo umocowanie kryształów Swarovskiego
  • Nauka zdobień geometrycznych
  • Nauka zdobień z wykorzystaniem folii transferowej
  • Zabezpieczanie i trwałość zdobień

Egzamin teoretyczno – praktyczny

  • minimum 80% obecności
  • wynik egzaminu teoretycznego oraz praktycznego na poziomie min. 80%

Wymagania dla kandydatów do uzyskania kwalifikacji – brak

NAZWA KWALIFIKACJI: Wykonywanie usług auto detailngowych – polerowania, aplikacji powłok ochronnych oraz detailng’u wnętrza

NAZWA JEDNOSTKI WALIDUJĄCEJ: AGAT CENTRUM ROZWOJU KOMPETENCJI KONRAD FÓRMAŃSKI

NAZWA DOKUMENTU POTWIERDZAJĄCEGO UZYSKANIE KWALIFIKACJI: Certyfikat potwierdzający uzyskanie kwalifikacji

OKRES WAŻNOŚCI CERTYFIKATU: Bezterminowy

SZCZEGÓŁOWY OPIS PROCESU WALIDACJI:

  • Wymagania dla egzaminatora – Wykształcenie motoryzacyjne, udokumentowane minimum dwuletnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej
  • Wyposażenie sali / stanowiska egzaminacyjnego – Pomieszczenie wyposażone w jednoosobowe stanowiska egzaminacyjne zapewniające samodzielne wykonanie zadania egzaminacyjnego, spełniające wymagania wynikające z przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, przykładowa dokumentacja stanowiąca podstawę przeprowadzenia egzaminu praktycznego

LICZBA GODZIN USŁUGI SZKOLENIOWEJ:

  • Zalecana liczba godzin szkolenia kształtuje się na poziomie: 32h
  • Zalecna liczba godzin egzaminu kształtuje się na poziomie: 6h
  • Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych – 1h – 45min z uwzględnieniem przerw.
  • Przerwy nie wliczają się do czasu trwania usługi

ZAKRES EFEKTÓW UCZENIA SIĘ DLA UZYSKANEJ KWALIFIKACJI:

UMIEJĘTNOŚCI

  • Przygotowuje pojazd w sposób prawidłowy do procesu korekty lakieru
  • Wykonuje mycie wstępne mycie kół i nadkoli, komory silnika oraz mycia właściwego przy użyciu chemii i akcesoriów auto detailingowych zgodnie z zasadami bezpieczeństwa procesu
  • Wykonuje samodzielnie inspekcję lakieru oraz pomiary powłoki lakierniczej
  • Przygotowuje powierzchnię przed aplikacją wosków i powłok
  • Korzysta umiejętnie i odpowiednio z prowadzenia maszyny polerującej
  • Dobiera odpowiednią kombinację past i padów polerskich zgodnie z powierzchnią pojazdu
  • Aplikuje powłok ochronnych na lakier,na felgi, szyby, plastiki, gumy
  • Aplikuje dressingi na zewnętrzne elementy plastiki, opony
  • Przygotowuje pojazd do procesu czyszczenia wnętrza
  • Wykorzystuje maszynę ze sprężonym powietrzem podczas detailingu wnętrza
  • Wykorzystanie odkurzacz na sucho i mokro
  • Wykorzystanie myjkę parową i odkurzacz podczas detailingu wnętrza
  • Stosuje pranie tapicerki materiałowej i wykładzin z wykorzystaniem ekstraktora klasycznego i parowego
  • Czyści i konserwuje tapicerki skórzanej zgodnie z przeznaczonymi do tego rodzaju elementów artykułami
  • Czyści i aplikuje dressingi na elementy plastikowe
  • Czyści pasy bezpieczeństwa
  • Impregnuje tapicerki materiałowe z wykorzystaniem odpowiednich środków

WIEDZA

  • Definiuje branże auto detailngu oraz posiada informacje dotyczące prowadzenia studia auto detailingu zgodnie z warunkami: wielkość i rozkład pomieszczeń, dobór odpowiedniego oświetlenia, materiały użyte do wykończenia, komfort i bezpieczeństwo pracy
  • Definiuje usługi detailingowe wraz z analizą ich rentowności
  • Definiuje techniki mycia i podstawowej pielęgnacji zewnętrznej samochodu 
  • Definiuje chemię, kosmetyki i akcesoria wykorzystywane do profesjonalnej pielęgnacji nadwozia
  • Charakteryzuje etapy w procesie mycia pojazdu
  • Charakteryzuje proces przygotowania samochodu do korekty lakieru
  • Definiuje zasady bezpieczeństwa oraz higieny pracy podczas pracy w studiu detailingowym.
  • Definiuje proces profesjonalnej korekty lakieru
  • Prezentuje i konkretyzuje produkty przygotowujące powierzchnię przed zabezpieczeniem (odtłuszczacze, cleanery, primery)
  • Charakteryzuje różnego typu maszyny polerskie
  • Prezentuje i konkretyzuje produkty ochronne wraz z poszczególnymi zabezpieczeniami i ich korzyści
  • Charakteryzuje detailing wnętrza
  • Charakteryzuje urządzenia, akcesoria oraz środki czyszczące wykorzystywane do detailingu wnętrza
  • Definiuje kolejność wykonywania czynności i systemów pracy podczas detailinu wnętrza
  • Prezentuje i konkretyzuje zabezpieczenia zewnętrzne elementów pojazdu(procedury, zasady aplikacji)
  • Wycenia poszczególne pakiety zabezpieczające (lakier, plastik, guma, chrom, szyby, lampy, opony, lusterka)
  • Rozpoznaje błędy niewłaściwej pielęgnacji samochodu
  • Rozpoznaje defektów oraz niedoskonałości powłoki lakierniczej

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

  • Zwiększył pewność siebie wynikającą z poszerzenia zakresu branżowych kompetencji ora zyskał swobodę w obsłudze klienta – przekonującą postawę pewnego siebie profesjonalisty.

RAMOWY PROGRAM USŁUGI SZKOLENIOWEJ

BLOK I

BLOK TEORETYCZNY

  • Wprowadzenie do branży auto detailingu
  • Informacje dotyczące studia auto detailingu (wielkość i rozkład pomieszczeń, dobór odpowiedniego oświetlenia, materiały użyte do wykończenia, komfort i bezpieczeństwo pracy i wiele innych informacji)
  • Omówienie podstawowych usług detailingowych wraz z analizą ich rentowności
  • Wprowadzenie do technik mycia i podstawowej pielęgnacji zewnętrznej samochodu 
  • Przegląd chemii, kosmetyków i akcesoriów wykorzystywanych do profesjonalnej pielęgnacji nadwozia
  • Omówienie etapów w procesie mycia
    Omówienie procesu przygotowania samochodu do korekty lakieru
  • Omówienie zasad bezpieczeństwa oraz higieny pracy podczas pracy w studiu detailingowym.

BLOK PRAKTYCZNY

  • Wykonanie mycia wstępnego przy użyciu chemii i akcesoriów autodetailingowych
  • Wykonanie mycia kół i nadkoli przy użyciu chemii i akcesoriów autodetailingowych
  • Dekontaminuje chemiczna i mechaniczna przy oczyszczeniu szyb i lakieru
  • Wykonanie mycia komory silnika zgodnie z zasadą bezpieczeństwa procesu 
  • Wykonanie mycia właściwego (przegląd chemii i technik stosowanych w procesie mycia) 
  • Rozpoznanie błędów niewłaściwej pielęgnacji samochodu
  • Rozpoznanie defektów oraz niedoskonałości powłoki lakierniczej
  • Przygotowanie samochodu do procesu korekty lakieru

BLOK II

BLOK TEORETYCZNY

  • Wprowadzenie do profesjonalnej korekty lakieru
  • Prezentacja produktów przygotowujących powierzchnię przed zabezpieczeniem (odtłuszczacze, cleanery, primery)
  • Informacje i prezentacja różnego typów maszyn polerskich
  • Prezentacja produktów ochronnych, omówienie poszczególnych zabezpieczeń i ich korzyści
  • Prezentacja i omówienie zabezpieczeń zewnętrznych elementów (procedury, zasady aplikacji)
  • Wyceny poszczególnych pakietów zabezpieczających (lakier, plastik, guma, chrom, szyby, lampy, opony, lusterka)

BLOK PRAKTYCZNY

  • Wykonanie inspekcji lakieru 
  • Wykonanie pomiarów powłoki lakierniczej
  • Przygotowanie powierzchni przed aplikacją wosków i powłok
  • Nauka odpowiedniego prowadzenia maszyny 
  • Dobór odpowiedniej kombinacji past i padów polerskich
  • Aplikacja powłok ochronnych na lakier
  • Aplikacja powłok ochronnych na felgi, szyby, plastiki, gumy
  • Aplikacja dressingów na zewnętrzne elementy plastiki, opony
  • Analiza uzyskanych efektów
  • Rozpoczęcie procesu samodzielnego polerowania

BLOK III

BLOK TEORETYCZNY

  • Wprowadzenie do detailingu wnętrza
  • Prezentacja urządzeń i akcesoriów do detailingu wnętrza
  • Przedstawienie i omówienie skali pH środków chemicznych
  • Prezentacja i omówienie środków czyszczących
  • Omówienie kolejności wykonywania czynności i systemów pracy
  • Omówienie i przygotowanie auto do procesu czyszczenia wnętrza
  • Wyceny i rodzaje usług
  • Poruszenie aspektów zwiększających jakość usługi

BLOK PRAKTYCZNY

  • Przyjęcie i przygotowanie samochodu do procesu czyszczenia wnętrza
  • Wykorzystanie sprężonego powietrza podczas detailingu wnętrza
  • Wykorzystanie odkurzacza na sucho i mokro
  • Wykorzystanie myjki parowej i odkurzacza podczas detailingu wnętrza
  • Nauka prania tapicerki materiałowej i wykładzin z wykorzystaniem ekstraktora klasycznego i parowego
  • Czyszczenie i konserwacja tapicerki skórzanej

BLOK IV

BLOK PRAKTYCZNY

  • Czyszczenie i aplikacja dressingów na elementy plastikowe
  • Czyszczenie pasów bezpieczeństwa
  • Impregnacja tapicerki materiałowej
  • Sprawdzenie jakości wyczyszczenia i zabezpieczenia wszystkich elementów

Egzamin teoretyczno – praktyczny

  • minimum 80% obecności
  • wynik egzaminu teoretycznego oraz praktycznego na poziomie min. 80%

Wymagania dla kandydatów do uzyskania kwalifikacji – brak

Usługa szkoleniowa kończy się sprawdzeniem oraz zweryfikowaniem umiejętności nabytych podczas szkolenia zarówno z wiedzy teoretycznej jak i umiejętności praktycznych.

NAZWA KWALIFIKACJI: Wykonywanie makijażu okolicznościowego

NAZWA JEDNOSTKI WALIDUJĄCEJ: AGAT CENTRUM ROZWOJU KOMPETENCJI KONRAD FÓRMAŃSKI

NAZWA DOKUMENTU POTWIERDZAJĄCEGO UZYSKANIE KWALIFIKACJI: Certyfikat potwierdzający uzyskanie kwalifikacji

OKRES WAŻNOŚCI CERTYFIKATU: Bezterminowy

SZCZEGÓŁOWY OPIS PROCESU WALIDACJI:

  • Wymagania dla egzaminatora – Wykształcenie kosmetyczne/kosmetologiczne, udokumentowane minimum dwuletnie doświadczenie w branży beauty
  • Wyposażenie sali / stanowiska egzaminacyjnego – Pomieszczenie wyposażone w jednoosobowe stanowiska egzaminacyjne zapewniające samodzielne wykonanie zadania egzaminacyjnego, spełniające wymagania wynikające z przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, przykładowa dokumentacja stanowiąca podstawę przeprowadzenia egzaminu praktycznego

LICZBA GODZIN USŁUGI SZKOLENIOWEJ:

  • Zalecana liczba godzin szkolenia kształtuje się na poziomie: 24h
  • Zalecna liczba godzin egzaminu kształtuje się na poziomie: 5h
  • Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych – 1h – 45min z uwzględnieniem przerw
  • Przerwy nie wliczają się do czasu trwania usługi

ZAKRES EFEKTÓW UCZENIA SIĘ DLA UZYSKANEJ KWALIFIKACJI:

UMIEJĘTNOŚCI

  • Przygotowanie stanowisko pracy zgodnie z wymaganiami dot. bezpieczeństwa i higieny pracy
  • Przygotowuje wyposażenie kufra zgodnie z zapotrzebowaniem
  • Przygotowuje klientkę do makijażu z uwzględnieniem prawidłowego demakijażu
  • Posługuje się w sposób prawidłowy akcesoriami do wykonywania makijażu
  • Wykonuje samodzielnie profesjonalny makijaż okolicznościowy od podstaw z wykorzystaniem: pigmentów sypkich oraz w kolorze.
  • Rozpoznaje typy urody oraz rodzaje cery zgodnie z anatomią twarzy
  • Dobiera odpowiednie kosmetyki w oparciu o indywidualne preferencje klientki
  • Pracuje na pigmentach sypkich oraz wykorzystuje je w praktyce podczas pracy
  • Wykonuje makijaż z użyciem metod baking i strobing

WIEDZA

  • Definiuje oraz dobiera rodzaje kosmetyków z przyporządkowaniem do danego typu cery oraz rodzaju wykonywanego makijażu
  • Definiuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania usług z zakresu makijażu
  • Definiuje zasady analizy kolorystycznej z uwzględnieniem anatomii twarzy i typu cery
  • Orientuje się w trendach branżowych w zakresie technik, produktów oraz akcesoriów do wykonywania makijażu okolicznościowego
  • Definiuje techniki prawidłowego modelowania konturów twarzy w zależności od kształtu zarówno na mokro i na sucho
  • Dobiera odpowiednią pielęgnacje oraz bazę pod makijaż

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

  • Buduje relacje z klientami, realizuje jego potrzeby oraz jest pewniejszy w działaniu

RAMOWY PROGRAM USŁUGI SZKOLENIOWEJ

BLOK I

BLOK TEORETYCZNY

Warsztat pracy wizażysty

  • Przygotowanie stanowiska
  • Wyposażenie kufra
  • Dezynfekcja oraz dobór akcesoriów
  • Przygotowanie klientki do makijażu

Teoretyczne podstawy rozróżniania typów skóry

  • Pielęgnacja cery a typ skóry
  • Indywidualny dobór produktów
  • Przygotowanie skóry do makijażu
  • Problemy skórne (jak sobie z nimi radzić)

Techniki profesjonalnego i skutecznego demakijażu

  • Jak w sposób profesjonalny aplikować produkty do makijażu przy użyciu różnorodnych akcesoriów?
  • Omówienie zasad bezpieczeństwa oraz higieny pracy podczas wykonywania usług z zakresu makijażu

BLOK PRAKTYCZNY

  • Pokaz makijażu okolicznościowego
  • Przygotowanie stanowisk pracy do części praktycznej
  • Praca na modelce, przećwiczenie poznanych podczas pokazu technik i metod

BLOK II

BLOK TEORETYCZNY

Makijaż okolicznościowy z uwzględnieniem anatomii twarzy i typu urody

  • Dobór kolorystyki w makijażu dziennym;
  • Nauka technik podkreślania kształtu oka;
  • Dobór intensywności i tonacji, z uwzględnieniem stylizacji (ubioru);
  • Efekt świetlistej cery/efekt gładkiej matowej cery;
  • Stylizacja brwi (geometria brwi i wyznaczanie diagonali);
  • Sposoby robienia retuszu niedoskonałości skóry (sposoby aplikacji i wybór odpowiednich produktów – użycie kamuflaży i baz korygujących);
  • Odmładzające techniki malowania
  • Prawidłowe modelowanie na mokro i sucho
  • Omówienie kształtów oczy i dobór odpowiednich technik makijażu
  • W jaki sposób wykonać baking oraz strobing?
  • W jaki sposób pracować na pigmentach sypkich?

BLOK PRAKTYCZNY

  • Pokaz makijażu okolicznościowego (pigmenty sypkie)
  • Przygotowanie stanowisk pracy do części praktycznej
  • Praca na modelce, przećwiczenie poznanych podczas pokazu technik i metod

BLOK III

BLOK TEORETYCZNY

  • Omówienie tworzenia portfolio wykonanych makijaży
  • Omówienie biznesu z uwzględnieniem świadczenia usług makijażu w branży beauty
  • Jak poprawnie pracować na cieniach matowych w kolorze?

BLOK PRAKTYCZNY

  • Pokaz makijażu okolicznościowego w kolorze
  • Przygotowanie stanowisk pracy do części praktycznej
  • Praca na modelce, przećwiczenie poznanych podczas pokazu technik i metod

Egzamin teoretyczno – praktyczny

  • minimum 80% obecności
  • wynik egzaminu teoretycznego oraz praktycznego na poziomie min. 80%

Wymagania dla kandydatów do uzyskania kwalifikacji – brak

NAZWA KWALIFIKACJI: Pozyskiwanie nowych klientów – mistrz komunikacji handlowej

NAZWA JEDNOSTKI WALIDUJĄCEJ: AGAT CENTRUM ROZWOJU KOMPETENCJI KONRAD FÓRMAŃSKI

NAZWA DOKUMENTU POTWIERDZAJĄCEGO UZYSKANIE KWALIFIKACJI: Certyfikat potwierdzający nadanie kwalifikacji

OKRES WAŻNOŚCI CERTYFIKATU: Bezterminowy

SZCZEGÓŁOWY OPIS PROCESU WALIDACJI:

  • Wymagania dla egzaminatora – Udokumentowane minimum dwuletnie doświadczenie w branży handlowej
  • Wyposażenie sali / stanowiska egzaminacyjnego – Pomieszczenie wyposażone w stanowiska egzaminacyjne zapewniające samodzielne wykonanie zadania egzaminacyjnego, spełniające wymagania wynikające z przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, przykładowa dokumentacja stanowiąca podstawę przeprowadzenia egzaminu praktycznego

LICZBA GODZIN USŁUGI SZKOLENIOWEJ:

  • Zalecana liczba godzin kształtuje się na poziomie 30h
  • Zalecana liczba godzin egzaminu kształtuje się na poziomie: 5h
  • Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych – 1h – 45min z uwzględnieniem przerw
  • Przerwy nie wliczają się do czasu trwania usługi

ZAKRES EFEKTÓW UCZENIA SIĘ DLA UZYSKANEJ KWALIFIKACJI:

UMIEJĘTNOŚCI

  • Rozpoznaje na 3 poziomach potrzeby klienta, ułatwiające dopasowanie produktu i usługi do jego oczekiwań
  • Efektywnie przedstawia korzyści oferowanych rozwiązań
  • Stosuje poznane techniki finalizacji sprzedaży 
  • W prawidłowy sposób reaguje i odpowiada na obiekcje zakupowe ze strony klienta
  • Radzi sobie z własnymi przekonaniami ograniczając ich negatywny wpływ na sprzedaż
  • Proaktywnie buduje popyt na świadczone przez firmę produkty i usługi
  • Wykorzystuje język, który trafia do klienta
  • Korzysta z różnych źródeł i metod pozyskiwania klienta
  • Rozróżnia kontakty „zimne” i „gorące”
  • Stosuje dobre i etyczne praktyki pozyskiwania klientów
  • Wykazuje elastyczność w dopasowaniu do konkretnego klienta
  • Stosuje networking do budowania grupy potencjalnych klientów

WIEDZA

  • Charakteryzuje metody pozyskiwania nowych klientów w swojej branży
  • Podaje metody wpływu na podjęcie decyzji zakupowej przez klienta
  • Charakteryzuje techniki stosowane przy finalizacji sprzedaży produktów i usług
  • Definiuje metody argumentacji sprzedażowej
  • Definiuje persony zakupowe, tworzyć je oraz wykorzystuje je w praktyce pracy handlowca
  • Definiuje pojęcie networkingu i wie na czym ono polega
  • Identyfikuje typ klienta i jego decyzyjność
  • Definiuje wizję produktu „pod” konkretnego klienta
  • Wprowadza potrzebne zmiany w procesach pozyskiwania klientów

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

  • W sposób etyczny rozwiązuje dylematy związane ze swoim zawodem
  • Wyraża i broni własnego zdania bez naruszania przestrzeni własnej i innych ludzi

RAMOWY PROGRAM USŁUGI SZKOLENIOWEJ

BLOK I

  • Nowy klient – pierwszy kontakt
  • Język trafiający do klienta
  • Unikanie oporu klienta
  • Bariery w kontakcie z klientem
  • Pierwsze wrażenie, zerowanie zegarka
  • Warsztaty praktyczne – dzielenie się wnioskami, podsumowanie z odpowiedziami na pytanie

BLOK II

  • Motywacja klienta
  • Dlaczego klient chce kupić?
  • Dlaczego klient nie chce kupić?
  • Jak sprawić, by klient kupił mój produkt
  • Warsztaty praktyczne – dzielenie się wnioskami, podsumowanie z odpowiedziami na pytanie

BLOK III

  • Wizja produktu
  • Produkt widziany przez klienta
  • Unikalność produktu
  • Jak odróżnić się od konkurencji
  • Warsztaty praktyczne – ćwiczenia dzielenie się wnioskami, podsumowanie z odpowiedziami na pytanie

BLOK IV

  • Proces pozyskania nowego klienta
  • Przygotowanie rozmowy
  • „Zimny kontakt”
  • Sposoby na „bramkarza”
  • Jak uzyskać „lead”
  • Jak prezentować produkt
  • Sprzedawca czy doradca klienta?
  • Domknięcie procesu pozyskania klienta i przejście do sprzedaży
  • Warsztaty praktyczne – dzielenie się wnioskami, podsumowanie z odpowiedziami na pytanie

BLOK V

  • Klient – obiekcje i ich wykorzystanie
  • Typologia klientów
  • Decyzyjność klienta
  • Osobowość klienta i indywidualna motywacja
  • Obiekcje – co za nimi stoi
  • Zmiana obiekcji w pozytywny argument sprzedażowy
  • Warsztaty praktyczne – dzielenie się wnioskami, podsumowanie z odpowiedziami na pytanie

BLOK VI

  • Persony zakupowe
  • Persony zakupowe – jak je tworzyć,
  • Persony zakupowe – z kim i o czym rozmawiać, żeby wzbudzić zainteresowanie
  • Warsztaty praktyczne – dzielenie się wnioskami, podsumowanie z odpowiedziami na pytanie

BLOK VII

  • Techniki i sposoby – praktyka stosowana
  • Lejek sprzedażowy
  • Analiza efektywności działań
  • Networking – wady i zalety
  • Nowoczesne media w prospectingu
  • Warsztaty praktyczne – dzielenie się wnioskami, podsumowanie z odpowiedziami na pytanie

EGZAMIN TEORETYCZNO – PRAKTYCZNY

  • minimum 80% obecności
  • wynik egzaminu teoretycznego oraz praktycznego na poziomie min. 80%

Wymagania dla kandydatów do uzyskania kwalifikacji – brak

 

Nasz adres:

ul. Kaliska 83/6
63-400 Ostrów Wielkopolski

Godziny pracy biura:

8:00 – 16.00 
Poniedziałek – Piątek

Skontaktuj się :

Telefon: +48 575-95-85-45
E-mail: biuro@agat-szkolenia.pl

Polityka prywatności     Regulamin szkoleń     Zostań trenerem     Certyfikaty